Veelgestelde vragen
Waarover heb je een vraag?
Webshop
Favorieten
Iets gezien wat je leuk vindt? Klik je favoriete bril aan – of kies er een paar. Boek een afspraak om ze te passen in de winkel. Ontdek daar nóg meer coole brillen dankzij onze tips. Handig!
Goed om weten: je bril is niet gereserveerd. Hoe sneller je langskomt, hoe groter de kans dat je exemplaar nog beschikbaar is. Is je favoriete model niet meer aanwezig? Dan voorzien we suggesties die daar perfect bij aansluiten.
Is je favoriete model nog wel beschikbaar? Ook dan geven we tips voor leuke alternatieven. Zo kan je wikken, wegen, passen en kiezen naar hartenlust.
Account
Het is niet noodzakelijk om een account aan te maken om een bestelling te plaatsen of favorieten te selecteren.
Wanneer je een account aanmaakt kan je je zeer eenvoudig aanmelden om je favorieten en bestellingen te bekijken vanop elk toestel.
Bestellen en bezorgen
Brillen, zonnebrillen en lenzen kunnen online besteld worden. Wens je een bril op sterkte ? Kies dan voor afhalen in de winkel.
Om je een optimaal kijkcomfort te garanderen moeten we een aantal technische metingen uitvoeren.
Onze webshop voor brillen en zonnebrillen wordt dagelijks up to date gehouden. Er worden enkel producten getoond die op voorraad zijn.
Goed om weten: niet al onze producten en merken staan online. Vind je niet wat je zoekt? Contacteer ons of kom langs in de winkel.
Wij verzenden naar verschillende landen in Europa. Zie hier het overzicht:
België |
5,6 € |
Nederland |
5,6 € |
Duitsland |
5,6 € |
Luxemburg |
5,6 € |
Frankrijk |
5,6 € |
Denemarken |
18 € |
Zwitserland |
18 € |
Afhankelijk van jouw locatie kunnen de leveringstermijnen variëren. Wij verzenden je bestelling de eerstvolgende weekdag na ontvangst van de betaling.
Hieronder vind je een overzicht van de leveringstermijnen:
Nationaal (België): 1 à 2 werkdagen
Buurlanden: 2 à 3 werkdagen
Europees: 3 tot 6 werkdagen
Internationaal: 4 tot 10 werkdagen
Betaling en facturen
De webshop biedt verschillende betaalmogelijkheden:
- Betalen in de winkel: dit is mogelijk wanneer je ervoor gekozen hebt om je bestelling af te halen in de winkel
- Online betalen: hier bieden we de keuze tussen creditcard en bancontact of mistercash. De webshop werkt via het betalingssysteem Mollie. Betalingsgegevens worden door Mollie bijehouden en verwerkt.
Bij het plaatsen van je bestelling kan je aanduiden dat je een factuur wenst te ontvangen en kan je vervolgens je facturatiegegevens doorgeven.
Online bestelling annuleren of wijzigen
Retourneren
Een product dat je wenst te retourneren, dient te voldoen aan volgende voorwaarden:
- In oorspronkelijke staat.
- In zijn oorspronkelijke verpakking, inclusief het hanglabel.
- Niet gedragen of gepoetst.
- Volledig samen met alle items zoals brillendoos, doekje , brilketting, … die bij het oorspronkelijke product horen.
- Verpakt in een voldoende stevige en neutrale (geen logovermelding) doos, zodat het product onbeschadigd bij ons aankomt.
Heb je een product beschadigd ontvangen? Neem dan meteen contact op met ons.
Een bestelling retourneren is heel eenvoudig:
- Stuur ons een e-mail met alle gegevens betreffende je aankoop: ordernummer, artikel dat je wenst terug te sturen, reden van retour.
- Stuur het product naar ons terug verpakt in een voldoende stevige en neutrale (geen logovermelding) doos, zodat het product onbeschadigd bij ons aankomt.
- Je kan zelf een verzendmethode en koerier kiezen, maar we raden aan om te verzenden met een tracking optie, aangezien jij verantwoordelijk bent voor het pakket totdat het onze winkel bereikt.
- Zorg dat je aankoopgegevens en je contactgegevens duidelijk vermeld zijn. We raden aan je bestelorder toe te voegen aan het pakket. Minimaal hebben wij volgende gegevens nodig:
- Bestel- en ontvangstdatum
- Producten
- Naam & voornaam, adres, telefoonnummer en e-mailadres
- Bij ontvangst van het retourpakket in onze winkel zullen wij de producten terugbetalen indien aan de retourvoorwaarden is voldaan. Kosten van retour zijn ten laste van de klant.
Opgelet
- Elke retour waarvan de afzender niet kan geïdentificeerd worden, zal geweigerd worden; zorg dus dat je altijd het retourformulier, of factuur of pakbon meestuurt.
- Cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd of geruild worden voor contant geld of andere vormen van betaling, ook niet gedeeltelijk.
- Retourzendingen die buiten het tijdsbestek van 14 kalenderdagen worden verzonden, kunnen uitsluitend bij uitzondering aanvaard worden.
Heb je nog vragen? Contacteer ons gerust.
Garanties
Privacy en veiligheid
Terugbetalingen mutualiteit
Wist je dat je in sommige gevallen recht hebt op een terugbetaling door je mutualiteit? Via de websites van de verschillende ziekenfondsen, vind je alle informatie terug.
Terugbetalingen RIZIV
Tegemoetkoming bij producten & diensten
Toch nog vragen?
Kom even langs of contacteer ons en we helpen je graag verder.
Kom langs of maak een afspraak
Fruithoflaan 19
2600 Berchem - Antwerpen